- 076 236 7818
- [email protected]
- 08:00 - 17:00
Tack %NAME% , vi kommer att svara snart
We faced problems while connecting to the server or receiving data from the server. Please wait for a few seconds and try again.
If the problem persists, then check your internet connectivity. If all other sites open fine, then please contact the administrator of this website with the following information.
TextStatus: undefined
HTTP Error: undefined
Some error has occured.
Ofta är det svårt att hinna med allt i vardagen. Lämna över den regelbundna hemstädningen till riktiga Proffsstäd 4 u till ett förmånligt pris och få tid över till annat. Nu kan ni teckna vår underbara hemstädning från bara 700kr per städtillfälle.
Våra städabonnemang är flexibla och låter dig själv välja hur ofta du vill ha städat.
Svårt att få ihop livspusslet? Välj tjänsten Hemstädning Proffsstäd så tar vi hand om vardagsstädningen och du får mer tid över till andra roligare saker. Ibland kan det vara skönt att få lite avlastning utan att för den sakens skulle tumma på renhållningen i hemmet. Du väljer själv om du vill ha hjälp med städningen varje vecka, varannan vecka eller en gång i månaden.
RUT-avdraget har gjort att det inte längre är oöverkomliga priser utan det är allt fler som kan unna sig vardagslyxen att komma hem till ett nystädat hem. RUT-avdraget har också gjort så att det alltid är förmånligt att vända sig till ett seriöst städföretag. Proffsstäd erbjuder en trygg service utförd av kompetent städpersonal.
Kök:
Vardagsrum:
Badrum:
Trappa/trappor:
Tvättutrymme:
Sovrum:
Gästrum:
Kvalitetsgaranti
Detta innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras inom 24 timmar efter städningstillfället. Nöjd-kundgaranti Är kunden missnöjd med utfört arbete har denne rätt att få pengarna tillbaka. Reklamation måste göras inom 24 timmar efter städtillfället.
Nöjdkund garanti
Är kunden missnöjd med utfört arbete har denne rätt att få pengarna tillbaka. Reklamation måste göras innan 24 timmar efter städtillfället.
Notera att längden på städpassen bestäms efter första städtillfället då varje bostad är olika och behöver olika städstiden
Du bokar genom formuläret ovan.
När bokningen är bekräftad och planerad hos oss kommer du att få en bekräftelse på email.
Förutom att vi gör kontinuerliga kontroller för att säkerställa hög kvalite på städningen, lägger vi även stor vikt vid att använda samma personal på respektive uppdrag för att rutinerna skall upprätthållas.
Vi använder sig av en 24 timmars garanti, vilken innebär att vi erbjuder oss att inom ett dygn åtgärda påvisade fel och brister i relation till vad som har överenskommits enligt ifylld checklista och vad som anses som praxis vid utförande av fortlöpande hemstädning.
För hemstädning erbjuder vi minst 3 timmar per tillfälle
Det är inga problem om du har ett larm. Vi lägger in informationen kring den i din kundprofil så att städpersonalen enkelt kan larma av och på.
Det är inga problem om du har husdjur.
Det är dock viktigt att du meddelar oss detta innan uppstart.
Vi är har en försäkring som täcker skador upp till 10 miljoner kr.
Vi skickar dig en faktura varje månad med 10 dagar betalningstid.
För att upprätthålla en så hög kvalitet som möjlig använder vi oss av samma städpersonal till varje kund- i den mån det är möjligt
( utom vid semester eller sjukdom, då skickar vi en vikarie istället)
Vi håller oss uppdaterade gällande utvecklingen av covid-19 och följer de rekommendationer som återfinns på Folkhälsomyndighetens hemsida.
Alla av- eller ombokningar ska i enlighet med vårt avtal göras senast 24 timmar innan aktuellt städtillfälle.
Avbokar ni samma dag städningen ska utföras debiterar vi 800 kr ink moms.
För att om- eller avboka ett städtillfälle vänligen kontakta kundtjänst på email, eller telefon.
Hemstädning utförs med ett löpande schema på vid samma tid och veckodag.
Vi använder dina städredskap när vi utför hemstädning.
Du behöver ha en dammsugare, bomull/fiber trasor, mopp, hink, städsmedel.
( ex. Ajax till golv, Ajax glasfönsterrengöring, grön såpa, cif, diskmedel,svinto,ugn rengöring,stålbollar,svamp)
Du kan även köpa städsväskan med steget av oss – 199 kr. ink moms/ resa
Tjänsten ger rätt till skattereduktion. Det innebär att den är en hushållnära tjänst (RUT) och att du som kund bara betalar 50 procent av arbetskostnaden.
Skattereduktionen administreras av oss.
För mer information kring skattereduktion vänligen se
Skatteverkets hemsida.
Vill du inte längre ha städning går det bra att säga upp abonnemanget när som helst.
Våra avtal löper tills vidare med endast en månads uppsägningstid.
Avbokningar kan göra via ditt kundkonto eller skriftligen genom att skicka oss ett email eller brev.
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.
Det finns många aspekter att ta hänsyn till vid städning hemma för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett bostaden kan vi ge en mer exakt tidsuppskattning. I vårt utförande utgår vi alltid från de städuppgifter vi åtagit oss, dvs. vår personal är hos dig den tid det tar att utföra dessa.
Du kan känna dig trygg med att kvittera nycklar hos oss
Som en del i vårt kvalitetsarbete så har vi ett samarbete med stöldskyddsföreningen SSF
Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket baserat på en normalsmutsad bostad. Ifall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg.
Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset.
Hög kvalitet till ett rimligt pris, på kortast möjliga tid.
Välkommen att kontakta oss med din förfrågan redan idag!
2022 © PROFFSSTÄD 4 U SWEDEN AB – ORG: 559380-6572
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid.
Avbokningar som inkommer senare än detta debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
Flytt av tider som inkommer senare än 72timmar innan bokningen debiteras en administrativ avgift på 500kr.
Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
*Kvalitetsgaranti
Detta innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast 24 timmar efter städningstillfället.
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -10 grader putsar vi inte fönstren på utstidan
Dörrar med klistermärken rengörs så gott det går, vi ansvarar inte för de färgskillnader som kan uppstå vid borttagande av klistermärken. I det fall möbler finns kvar i lägenhet/hus måste ett arbetsutrymme om 1,5m finnas vid väggar, detta är extra viktigt framför fönstren. Om lägenheten/rummet är smutsigare än ”normal” grad och hårda eller kemiska medel måste användas, debiteras du som kund för ytterligare arbetsinsats.
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster. Ta bort gardiner i förväg så att vi kan genomföra fönsterputsningen så effektivt och smidigt som möjligt, annars kontakta oss så kan vi diskutera kostnaden i det fall att vi skulle ta på oss detta ansvar. För att komma åt bakom spis, kylskåp och frys ber vi er flytta fram dessa minst 50 cm från väggen. Kylskåp och frys eller frysbox/ar SKALL vara avfrostade samt utdragna ur eljacket inför arbetsdagen då flyttstädningen ska äga rum.
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel onormalt smutsiga utrymmen där specialkem måste användas eller om vi bedömmer att vi ej kan garantera ett “godkänt” resultat pga. objektets skick.
Har ni funderingar kring flyttstädningen är ni välkomna att kontakta oss.
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid.
Avbokningar som inkommer senare än detta debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
Flytt av tider som inkommer senare än 72timmar innan bokningen debiteras en administrativ avgift på 500kr.
Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
*Kvalitetsgaranti
Detta innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast 24 timmar efter städningstillfället.
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -10 grader putsar vi inte fönstren på utstidan
Dörrar med klistermärken rengörs så gott det går, vi ansvarar inte för de färgskillnader som kan uppstå vid borttagande av klistermärken. I det fall möbler finns kvar i lägenhet/hus måste ett arbetsutrymme om 1,5m finnas vid väggar, detta är extra viktigt framför fönstren. Om lägenheten/rummet är smutsigare än ”normal” grad och hårda eller kemiska medel måste användas, debiteras du som kund för ytterligare arbetsinsats.
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster. Ta bort gardiner i förväg så att vi kan genomföra fönsterputsningen så effektivt och smidigt som möjligt, annars kontakta oss så kan vi diskutera kostnaden i det fall att vi skulle ta på oss detta ansvar. För att komma åt bakom spis, kylskåp och frys ber vi er flytta fram dessa minst 50 cm från väggen. Kylskåp och frys eller frysbox/ar SKALL vara avfrostade samt utdragna ur eljacket inför arbetsdagen då flyttstädningen ska äga rum.
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel onormalt smutsiga utrymmen där specialkem måste användas eller om vi bedömmer att vi ej kan garantera ett “godkänt” resultat pga. objektets skick.
Har ni funderingar kring flyttstädningen är ni välkomna att kontakta oss.
*Kvalitetsgaranti
Detta innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast 24 timmar efter städningstillfället.
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -10 grader putsar vi inte fönstren på utstidan
Dörrar med klistermärken rengörs så gott det går, vi ansvarar inte för de färgskillnader som kan uppstå vid borttagande av klistermärken. I det fall möbler finns kvar i lägenhet/hus måste ett arbetsutrymme om 1,5m finnas vid väggar, detta är extra viktigt framför fönstren. Om lägenheten/rummet är smutsigare än ”normal” grad och hårda eller kemiska medel måste användas, debiteras du som kund för ytterligare arbetsinsats.
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster. Ta bort gardiner i förväg så att vi kan genomföra fönsterputsningen så effektivt och smidigt som möjligt, annars kontakta oss så kan vi diskutera kostnaden i det fall att vi skulle ta på oss detta ansvar. För att komma åt bakom spis, kylskåp och frys ber vi er flytta fram dessa minst 50 cm från väggen. Kylskåp och frys eller frysbox/ar SKALL vara avfrostade samt utdragna ur eljacket inför arbetsdagen då storstädningen ska äga rum.
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 24 timmar före överenskommen starttid. Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel onormalt smutsiga utrymmen där specialkem måste användas eller om vi bedömmer att vi ej kan garantera ett “godkänt” resultat pga. objektets skick.
Har ni funderingar kring storstädningen är ni välkomna att kontakta oss.
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid.
Avbokningar som inkommer senare än detta debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
Flytt av tider som inkommer senare än 72timmar innan bokningen debiteras en administrativ avgift på 500kr.
Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
Vi putsar fönser ner till -16 grader.
Om du har fönster som är svåröppnade eller skadade bör du meddela oss innan arbetet påbörjas.
*Kvalitetsgaranti
Detta innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast 24 timmar efter städningstillfället.
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -16 grader putsar vi inte fönstren på utstidan
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster. Ta bort gardiner i förväg så att vi kan genomföra fönsterputsningen så effektivt och smidigt som möjligt, annars kontakta oss så kan vi diskutera kostnaden i det fall att vi skulle ta på oss detta ansvar.
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel felaktig eller bristfällig information.
Har ni funderingar kring flyttstädningen är ni välkomna att kontakta oss.
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid.
Avbokningar som inkommer senare än detta debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
Flytt av tider som inkommer senare än 72timmar innan bokningen debiteras en administrativ avgift på 500kr.
Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
Vi putsar fönser ner till -16 grader.
Om du har fönster som är svåröppnade eller skadade bör du meddela oss innan arbetet påbörjas.
*Kvalitetsgaranti
Detta innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast 24 timmar efter städningstillfället.
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -16 grader putsar vi inte fönstren på utstidan
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster. Ta bort gardiner i förväg så att vi kan genomföra fönsterputsningen så effektivt och smidigt som möjligt, annars kontakta oss så kan vi diskutera kostnaden i det fall att vi skulle ta på oss detta ansvar.
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel felaktig eller bristfällig information.
Har ni funderingar kring flyttstädningen är ni välkomna att kontakta oss.
Vi förbehåller oss rätten att avboka provstädningar vid höga arbetsbelastningar
Priserna som nämns är efter användning av RUT avdrag. Skulle RUT avdraget vara utnjyttat, kommer även RUT delen faktureras er.
Vi tillämpar ett timpottssystem för våra städabonemang. Det är 13 stycken fyra veckors perioder under årets 12 månader, istället för en varierande månadssumma faktureras den totala årskostnaden jämt på 12 månader. Under ett år är det totalt 26 (varannan vecka) respektive 52 (varje vecka) städtillfällen. Eventuella avbokade tider sparas då i denna timpott och kan exempelvis användas för en extrastädning eller punktinsats som en storstädning eller fönsterputs.
Du kan även frysa städabonnemanget upp till två månader, t.ex vid semester, och behålla din ordinarie städare. Ett fryst abonnemang debiteras en administrativ kostnad på 250kr/månad. Det går att frysa städabonnemanget max ett tillfälle per år
Har ni funderingar kring hemstädningen är ni välkomna att kontakta oss.