Tack %NAME% för att du kontaktade oss, vi kommer att svara snart
We faced problems while connecting to the server or receiving data from the server. Please wait for a few seconds and try again.
If the problem persists, then check your internet connectivity. If all other sites open fine, then please contact the administrator of this website with the following information.
TextStatus: undefined
HTTP Error: undefined
Some error has occured.
Vissa delar av hemmet glöms lätt bort och ibland blir man förvånad över hur effektivt damm och smuts letar sig in i skrymslen och vrån. En riktig storstädning kan verkligen få en bostad att kännas som ny, vilket kan vara skönt inför långhelger med gäster, högtider eller bara som en uppfräschning av hemmet.
Läs igenom våra villkor här för en mer utförlig lista av det som ingår.
Välj tjänsten Storstädning Proffsstäd 4 U om du behöver en rejäl genomkörare av din lägenhet. Även om det såklart alltid är bra att kontinuerligt städa sin lägenhet så finns det ibland detaljer och utrymmen som inte hinns med i den vanliga städningen. Då kan det vara på plats med en rejäl storstädning. Visst kan man göra storstädningen själv men det tar tid, är jobbigt och slitsamt för både rygg och knän.
Då är det bättre och smidigare att låta ett proffs ta hand om det. Vi på Proffsstäd tar oss gärna an din lägenhet och vår erfarenhet har gjort oss till experter på att hitta de där svåra ställena där smuts brukar samla sig. Unna dig vardagslyxen att komma hem till en skinande ren lägenhet. Med RUT-avdraget behöver det inte heller bli speciellt dyrt.
Du kan välja att boka en enkel storstädning eller en regelbunden storstädning. Vi rekommenderar dig en storstädning två gånger per år för att hålla hemmet rent och fräscht. Ju renare ditt hem är desto lättare blir nämligen din vardagsstädning.
Användning av skurmaskin vid väldigt smutsiga golv ingår ej i priset och debiteras extra om det behövs.
Golvbehandling såsom vaxning eller polering av golv med polish ingår EJ och debiteras extra om det önskas.
Tvått av väggar och tak Borttagning av krokar efter tavlor, hyllor och dylikt Rengöring av lösa saker, ex möbler, garderober och lampor som ska lämnas kvar till inflytande hyresgäst Persientvätt Rengöring av garderober som inte tillhör lgh/hus Rengöring av balkong Putsning av inglasad balkong/ veranda Städning av garage / förråd/ vindsutrymme Utsida av fönsterbleck Bortforsling av lösa saker som ska slängas Rengöring/ borttagning av rost och/eller mögel mellan kakel eller klinkerplattor Rengöring av öppen spis/kamin/ kakel eller vedugn Rengöring av vattenlås Avfrostning
Bortforsling av lösa saker som ska slängas ingår EJ i priset och debiteras extra per timme.
Städning av inglasad balkong ingår EJ i priset och debiteras extra
Vi utför Endast avfläckning av synliga fläckar
Kök:
Badrum:
Alla rum
Nöjdkund garanti
Är kunden missnöjd med utfört arbete har denne rätt att få pengarna tillbaka. Reklamation måste göras innan 24 timmar efter städtillfället.
3 dagar garanti gäller på storstädningen
Du bokar genom formuläret ovan.
När bokningen är bekräftad och planerad hos oss kommer du att få en bekräftelse på email.
Vi använder sig av en 24 timmars garanti, vilken innebär att vi erbjuder oss att inom ett dygn åtgärda påvisade fel och brister i relation till vad som har överenskommits enligt ifylld checklista och vad som anses som praxis vid utförande av storstädning.
Tre dagars garanti gäller på storstädning.
Det är inga problem om du har ett larm. Vi lägger in informationen kring den i din kundprofil så att städpersonalen enkelt kan larma av och på.
Det är inga problem om du har husdjur.
Det är dock viktigt att du meddelar oss detta innan uppstart.
Vi är har en försäkring som täcker skador upp till 10 miljoner kr.
Vi skickar dig en faktura med 10 dagar betalningstid.
För att upprätthålla en så hög kvalitet som möjlig använder vi oss av samma städpersonal till varje kund- i den mån det är möjligt
( utom vid semester eller sjukdom, då skickar vi en vikarie istället)
Vi håller oss uppdaterade gällande utvecklingen av covid-19 och följer de rekommendationer som återfinns på Folkhälsomyndighetens hemsida.
Nej, du behöver inte vara hemma när vi städar men du måste släppa in oss innan vi kan börja. Om du inte kan vara hemma behöver du lämna nycklar till oss i förväg.
Efter städningen vi kan lämna nycklar i brevlådan/ brevinkastet (vi alltid tar bild/video på ), eller kontaktar vi er före en timme städningen blir klar.
Alla av- eller ombokningar ska i enlighet med vårt avtal göras senast 24 timmar innan aktuellt städtillfälle.
Avbokar ni samma dag städningen ska utföras debiterar vi 800 kr ink moms.
För att om- eller avboka ett städtillfälle vänligen kontakta kundtjänst på email, eller telefon.
Inget.
Vi tar allt som behövs för att utföra städningen.
10 kvm motsvarar 1 timmers arbetstid i snitt. Vi ser till att ha framme tillräckligt många anställda på plats för att klara av din storstädning på en dag.
Tjänsten ger rätt till skattereduktion. Det innebär att den är en hushållnära tjänst (RUT) och att du som kund bara betalar 50 procent av arbetskostnaden.
Skattereduktionen administreras av oss.
För mer information kring skattereduktion vänligen se
Skatteverkets hemsida.
Du kan känna dig trygg med att kvittera nycklar hos oss
Som en del i vårt kvalitetsarbete så har vi ett samarbete med stöldskyddsföreningen SSF
Vi använder endast miljömärkta städprodukter
Om det finns befintliga skador (exempelvis repade glas, fönster med fel på låsvred eller trasiga persienner) ska du berätta det för oss innan vi börjar putsa dina fönster.
GLÖM INTE ATT LÄGGA FRAM NYCKLAR FÖR FÖNSTERLÅS om det finns sådana
Hög kvalitet till ett rimligt pris, på kortast möjliga tid.
Välkommen att kontakta oss med din förfrågan redan idag!
2022 © PROFFSSTÄD 4 U SWEDEN AB – ORG: 559380-6572
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid.
Avbokningar som inkommer senare än detta debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
Flytt av tider som inkommer senare än 72timmar innan bokningen debiteras en administrativ avgift på 500kr.
Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
*Kvalitetsgaranti
Detta innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast 24 timmar efter städningstillfället.
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -10 grader putsar vi inte fönstren på utstidan
Dörrar med klistermärken rengörs så gott det går, vi ansvarar inte för de färgskillnader som kan uppstå vid borttagande av klistermärken. I det fall möbler finns kvar i lägenhet/hus måste ett arbetsutrymme om 1,5m finnas vid väggar, detta är extra viktigt framför fönstren. Om lägenheten/rummet är smutsigare än ”normal” grad och hårda eller kemiska medel måste användas, debiteras du som kund för ytterligare arbetsinsats.
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster. Ta bort gardiner i förväg så att vi kan genomföra fönsterputsningen så effektivt och smidigt som möjligt, annars kontakta oss så kan vi diskutera kostnaden i det fall att vi skulle ta på oss detta ansvar. För att komma åt bakom spis, kylskåp och frys ber vi er flytta fram dessa minst 50 cm från väggen. Kylskåp och frys eller frysbox/ar SKALL vara avfrostade samt utdragna ur eljacket inför arbetsdagen då flyttstädningen ska äga rum.
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel onormalt smutsiga utrymmen där specialkem måste användas eller om vi bedömmer att vi ej kan garantera ett “godkänt” resultat pga. objektets skick.
Har ni funderingar kring flyttstädningen är ni välkomna att kontakta oss.
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid.
Avbokningar som inkommer senare än detta debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
Flytt av tider som inkommer senare än 72timmar innan bokningen debiteras en administrativ avgift på 500kr.
Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
*Kvalitetsgaranti
Detta innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast 24 timmar efter städningstillfället.
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -10 grader putsar vi inte fönstren på utstidan
Dörrar med klistermärken rengörs så gott det går, vi ansvarar inte för de färgskillnader som kan uppstå vid borttagande av klistermärken. I det fall möbler finns kvar i lägenhet/hus måste ett arbetsutrymme om 1,5m finnas vid väggar, detta är extra viktigt framför fönstren. Om lägenheten/rummet är smutsigare än ”normal” grad och hårda eller kemiska medel måste användas, debiteras du som kund för ytterligare arbetsinsats.
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster. Ta bort gardiner i förväg så att vi kan genomföra fönsterputsningen så effektivt och smidigt som möjligt, annars kontakta oss så kan vi diskutera kostnaden i det fall att vi skulle ta på oss detta ansvar. För att komma åt bakom spis, kylskåp och frys ber vi er flytta fram dessa minst 50 cm från väggen. Kylskåp och frys eller frysbox/ar SKALL vara avfrostade samt utdragna ur eljacket inför arbetsdagen då flyttstädningen ska äga rum.
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel onormalt smutsiga utrymmen där specialkem måste användas eller om vi bedömmer att vi ej kan garantera ett “godkänt” resultat pga. objektets skick.
Har ni funderingar kring flyttstädningen är ni välkomna att kontakta oss.
*Kvalitetsgaranti
Detta innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast 24 timmar efter städningstillfället.
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -10 grader putsar vi inte fönstren på utstidan
Dörrar med klistermärken rengörs så gott det går, vi ansvarar inte för de färgskillnader som kan uppstå vid borttagande av klistermärken. I det fall möbler finns kvar i lägenhet/hus måste ett arbetsutrymme om 1,5m finnas vid väggar, detta är extra viktigt framför fönstren. Om lägenheten/rummet är smutsigare än ”normal” grad och hårda eller kemiska medel måste användas, debiteras du som kund för ytterligare arbetsinsats.
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster. Ta bort gardiner i förväg så att vi kan genomföra fönsterputsningen så effektivt och smidigt som möjligt, annars kontakta oss så kan vi diskutera kostnaden i det fall att vi skulle ta på oss detta ansvar. För att komma åt bakom spis, kylskåp och frys ber vi er flytta fram dessa minst 50 cm från väggen. Kylskåp och frys eller frysbox/ar SKALL vara avfrostade samt utdragna ur eljacket inför arbetsdagen då storstädningen ska äga rum.
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 24 timmar före överenskommen starttid. Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel onormalt smutsiga utrymmen där specialkem måste användas eller om vi bedömmer att vi ej kan garantera ett “godkänt” resultat pga. objektets skick.
Har ni funderingar kring storstädningen är ni välkomna att kontakta oss.
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid.
Avbokningar som inkommer senare än detta debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
Flytt av tider som inkommer senare än 72timmar innan bokningen debiteras en administrativ avgift på 500kr.
Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
Vi putsar fönser ner till -16 grader.
Om du har fönster som är svåröppnade eller skadade bör du meddela oss innan arbetet påbörjas.
*Kvalitetsgaranti
Detta innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast 24 timmar efter städningstillfället.
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -16 grader putsar vi inte fönstren på utstidan
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster. Ta bort gardiner i förväg så att vi kan genomföra fönsterputsningen så effektivt och smidigt som möjligt, annars kontakta oss så kan vi diskutera kostnaden i det fall att vi skulle ta på oss detta ansvar.
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel felaktig eller bristfällig information.
Har ni funderingar kring flyttstädningen är ni välkomna att kontakta oss.
Eventuella av- eller ombokningar måste ske senast 72 timmar före överenskommen starttid.
Avbokningar som inkommer senare än detta debiteras 50% av den totala kostnaden för arbetet.
Flytt av tider som inkommer senare än 72timmar innan bokningen debiteras en administrativ avgift på 500kr.
Om städobjektets skick är onormalt nersmutsat kontaktar vi beställaren innan arbetet påbörjas.
Vi putsar fönser ner till -16 grader.
Om du har fönster som är svåröppnade eller skadade bör du meddela oss innan arbetet påbörjas.
*Kvalitetsgaranti
Detta innebär att vi åtgärdar det du inte är nöjd med. Reklamation måste göras senast 24 timmar efter städningstillfället.
Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som enkelt går att öppna.
Vid temperaturer under -16 grader putsar vi inte fönstren på utstidan
Det är bra om ni har plockat undan lösa föremål och liknande från golv och ytor vid fönster. Ta bort gardiner i förväg så att vi kan genomföra fönsterputsningen så effektivt och smidigt som möjligt, annars kontakta oss så kan vi diskutera kostnaden i det fall att vi skulle ta på oss detta ansvar.
Det fasta priset baserar sig på de uppgifter vi har tagit del av om ert objekt. Avvikelse kan förekomma p.g.a. att vi har fått bristfällig information. Ni är välkomna att informera oss om så är fallet, så tar vi fram en mer noggrann offert.
Vi förbehåller oss rätten att ej utföra städning alternativt till en högre kostnad(om möjligt) vid till exempel felaktig eller bristfällig information.
Har ni funderingar kring flyttstädningen är ni välkomna att kontakta oss.
Vi förbehåller oss rätten att avboka provstädningar vid höga arbetsbelastningar
Priserna som nämns är efter användning av RUT avdrag. Skulle RUT avdraget vara utnjyttat, kommer även RUT delen faktureras er.
Vi tillämpar ett timpottssystem för våra städabonemang. Det är 13 stycken fyra veckors perioder under årets 12 månader, istället för en varierande månadssumma faktureras den totala årskostnaden jämt på 12 månader. Under ett år är det totalt 26 (varannan vecka) respektive 52 (varje vecka) städtillfällen. Eventuella avbokade tider sparas då i denna timpott och kan exempelvis användas för en extrastädning eller punktinsats som en storstädning eller fönsterputs.
Du kan även frysa städabonnemanget upp till två månader, t.ex vid semester, och behålla din ordinarie städare. Ett fryst abonnemang debiteras en administrativ kostnad på 250kr/månad. Det går att frysa städabonnemanget max ett tillfälle per år
Har ni funderingar kring hemstädningen är ni välkomna att kontakta oss.